Konflikthåndtering - Håndbogen til bestyrelsesformænd, ejere, ledere og projektledere

Indholdsfortegnelse

• Om forfatteren

•  Om bogen

Om forfatteren

Anne Buhl, født 1967, er cand.jur. fra Aarhus Universitet, tidligere advokat (deponeret beskikkelse) og har været mediator siden 2003. Derudover har hun en lederkarriere og en bestyrelses-uddannelse fra Aarhus BSS med sig. Driver og leder virksomheden Buhl Mediation, stiftet i 2014. Medierer sager, underviser og holder workshops for erhverv og byggeri. Brænder for at gøre konflikthåndtering til en selvfølgelig kompetence for alle ledere.

Køb bogen her.

 

Om bogen

Håndbogen om konflikthåndtering er skrevet til erhverv og organisationer og indeholder både let omsættelige redskaber, cases fra det virkelige liv og en lang række eksempler.

Bogen er en opslagsbog, hvor bestyrelsesformanden, ejeren, lederen eller projektlederen kan søge vejledning til løsning af lige netop de udfordringer, han/hun har i sin specifikke rolle.

På en og samme tid tager bogen afsæt i, at konflikter er en uomgængelig side af (arbejds)livet samtidig med, at de kan være et forstyrrende element for en organisations fremdrift. Her kommer selve bogens berettigelse ind: Konflikthåndtering er ikke så svært, som mange tror. Det gælder både forebyggelse og løsning.

Du kan slå op og finde let omsættelige redskaber, hvis du

-       vil gribe til det, du lige har ved hånden (Redskab nr. 1: Gør mere af det, der allerede virker)

-       vil tage fat om en konflikt, der fylder i rummet (Redskab nr. 2: De fire konflikttyper)

-       vil tage et initiativ til at få konflikten løst (Redskab nr. 2: De fire konflittyper)

-       vil blive taget alvorligt og samtidig blive klogere på den anden (Redskab nr.3: Lyt)

-       dreje samtalen hen, hvor følelser ikke fylder (Redskab nr.  4: Facts, facts, facts)

-       forberede dig til at lede et konfliktfyldt møde (Redskab nr. 5: Mødeledelse)

-       forhandle en god løsning af konflikten på plads (Redskab nr. 6: Konflikt- og løsningstrappen)

-       skabe en hurtig, positiv drejning af konflikten (Redskab nr. 7: Gør noget uventet)

-       øve dig i at kommunikere konfliktnedtrappende (Redskab nr. 8: Brug dit sprog velovervejet)

-       forebygge konflikter som daglig praksis (Redskab nr. 9: Brug touch points HVER DAG)

Bogen kan også købes som e-bog – i sin fulde længde.